Емоційне_вигорання
Кінець року - це період підвищеної активності, коли хочеться завершити всі справи як особисті, так і робочі плюс організувати цікаве дозвілля на свята, купити всім подарунки... В цій активності ми інколи забуваємо про повноцінний сон, раціональне харчування, відпочинок і час для себе.. Не дивно, що у багатьох під кінець року спостерігається емоційне вигорання. Нестача сну, відпочинку, здорового харчування робить нас менш ефективними, гнучкими та стійкими. Це може стати причиною того, що стає складніше розуміти деякі речі та розібратися у них, а також контролювати свою поведінку та емоції.
Пропонуємо декілька вправ для профілактики емоційного вигорання
💎1. Самодіагностика
Простий тест для визначення емоційного стану
Перед тим, як розглядати картинку, закрийте очі. Зробіть три глибоких вдихи і зосередьтеся на внутрішньому стані. Ви можете відчувати себе трохи роздратованими, нудьгуючими, скривдженими. Якщо це так, то не намагайтеся насильно це змінити! Просто подивіться на свій стан ніби зі сторони.
Якщо ж Ви відчуваєте тільки позитивні емоції, то ми дуже раді за вас!
Після цього можете розплющити очі, швидко пробігтися по картинці. Не замислюйтесь занадто над тим, який котик Вам сподобався найбільше. Виберіть його підсвідомо, ніби на автоматі. Природно, вони тут всі милі та позитивні, але потрібно буде вибрати одного.
💎2. Сон
Як заснути за 2 хвилини
Метод прогресивної м'язової релаксації.
Щоб досягти розслаблення м'яз, необхідно зробити глибокий вдих протягом 4-10 секунд і злегка напружити м'язи обличчя, язика, щелепи та м'язи навколо очей.
Після цього необхідно знову зробити глибокий вдих, але вже різко розслабити вище перераховані м'язи.
💎3. Фізична активність
П'ять танцювальних тренувань для позитивного настрою
🤣Зумба
Не потрібно вміти танцювати. Це класичні вправи з власною вагою, але вони виконуються під музику в конкретному ритмі.
🤣Масала Бхангра
Поєднання індійського танцю та аеробних вправ. Займатися може будь-хто з різним рівнем фізичної підготовки.
https://youtu.be/QeN9ARgSXFM
🤣кардіо або Jazzercise
Танцювальне кардіо об'єднує пілатес, кікбоксинг, йогу та танці.
https://youtu.be/8TOIWNAVADw
🤣Східні танці
Східні танці розвивають пластичність, формують фігуру та гарну поставу.
https://youtu.be/zZ-LJxf3reI
🤣 Хіп-хоп
Хіп-хоп табата допоможе знизити артеріальний тиск, додасть енергії, допоможе схуднути та зменшить стрес.
https://youtu.be/NXZsoNEHz8w
Рекомендацii педагогам для виправлення поведiнки проблемних пiдлiткiв
Рекомендацii учителям для пiдвищення самооцiнки у "важких" пiдлiткiв
Вправи для усунення комунікативного бар'єра між учнями.
Вправи-криголами для проведення у групi
1. Театр масок
Мета: розслабити м'язи обличчя, зняти м'язову
Хід вправи:
- Здобувачi освiти сидять за партами. Скажіть учням: «Діти, зараз ми з вами відвідаємо театр масок. Ви всі будете артистами, а я – фотографом. Я пропонуватиму вам показати різних героїв за допомогою лише виразу обличчя. Наприклад, покажіть, як виглядає зла Баба Яга». Приклади героїв: Ворона, яка тримає у дзьобі сир; бабуся із казки «Червона шапочка», яка дізналася, що спілкується з Вовком; Лисиця, яка хитро посміхається, щоби сподобатися Колобку тощо.
- Діти за допомогою міміки та жестів показують названого героя. АЛЕ: попередьте учнів, що сміятися можна лише після того, як кадр буде відзнято.
- Фотографуйте кожен образ, який показують школярі, а потім похваліть клас за старання.
2. Пошук подібностей
Мета: Покращення взаємин у групi шляхом пошуку схожих рис в учнів.
Час: 10–15 хвилин.
Вік учасників: 6–16 років.
Хід вправи:
- Учитель об'єднує учнів у 4–5 команд. Для цього можна на маленьких картках написати цифри (номери команд) і перевернути їх: діти навмання витягнуть картку з певною цифрою та дізнаються, хто в яку команду потрапить.
- Кожна команда має за 10 хвилин на аркуші записати, чим схожі між собою її учасники (наприклад, колір очей, довжина волосся, улюблений фрукт тощо).
- Виграє та група дітей, яка змогла знайти найбільше подібностей.
3. Дзеркало і мавпочка
Мета: Розвинути в дітей емоційну грамотність: здатність розпізнавати емоції співрозмовника.
Хід вправи:
- Учні об'єднуються по двоє. Один із учасників – «дзеркало», інший – «мавпочка».
- «Мавпочка», опинившися перед «дзеркалом», за допомогою міміки та жестів показує пантоміму.
- «Дзеркало» якомога точніше відтворює всі рухи «мавпочки».
- Через 3–4 хвилини діти міняються ролями.
4. Анонімне інтерв'ю
Мета: познайомити учнів; допомогти дітям краще зрозуміти одне одного.
Час: 15–20 хвилин.
Вік учасників: 6–16 років.
Хід вправи:
- Учасники пишуть на аркушах запитання, які хотіли б поставити одне одному.
- Учитель збирає листочки та змішує їх в одній коробці.
- Учні по черзі навмання витягують із коробки по одному аркушу та відповідають на запитання.
5. Знайди учня/ученицю, який/яка...
Мета: допомогти учням краще пiзнати одне одного; познайомити одногрупників.
Час: 15–20 хвилин.
Хід вправи:
- Створіть невелику таблицю з імовірними вподобаннями/хобі учнів та роздайте роздруківки дітям.
Приклад таблиці:
3. Учні повертаються до свого робочого місця. Запитання для дискусії у класі:
- Наскільки легко/складно було заповнювати таблицю?
- Які запитання допомагали розкрити співрозмовника?
- Що нового ви дізналися про своїх однокласників?
6. Рюкзак «Усе про мене»
Мета: познайомити учнів одне з одним.
Час: 45 хвилин (підходить для проведення під час виховної години).
Хід вправи:
- Запропонуйте учням власноруч створити рюкзак або прикрасити маленький файл аплікацією.
Приклад рюкзака: - Зверху рюкзака/файлу потрібно написати «Усе про мене».
- Учні пишуть на аркушах коротку інформацію, яка бодай трохи розкриє їхню особистість. Наприклад, можна розказати про улюблений колір, книги, фільми чи музику, про речі, які полюбляє/не любить робити учень, про хобі тощо.
- Діти кладуть аркуш у рюкзак/файл і додають туди роздруковані фото з дитсадка, подорожей, виступів тощо.
- Презентація робіт: невеличка розповідь учнів про себе (з використанням речей, які вони поклали в рюкзак).
Вправи-криголами для онлайн-занять
1. Дві істини та одна неправда
Мета: познайомити учнів; дати дітям можливість більше дізнатися про одне одного.
Час: 10 хвилин.
Хід вправи:
- Учасники підключаються у Zoom-конференцію.
- Кожен учень записує на аркуші два правдиві та один неправдивий факт про себе.
- Учні по черзі зачитують факти, а клас має відгадати, який із них неправдивий.
Примітка. Заздалегідь домовтеся з учнями, що перед відповіддю потрібно підняти руку, щоби не здіймати в Zoom галас.
2. Приховані таланти
Мета: підняти самооцінку учнів; відкрити особистості дітей з нового боку.
Час: 15–20 хвилин.
Вік учасників: 6–17 років.
Хід вправи:
- Учасники підключаються до Zoom-конференції.
- Кожен учень показує свої приховані таланти: гра на музичних інструментах, спів тощо. Після кожного виступу колектив має поаплодувати однокласнику/однокласниці.
- Обмін враженнями від побаченого.
3. Машина часу
Мета: розвинути у дітей фантазію; дати учням можливість помріяти, знаходячись у дружній компанії; розкрити особистості.
Час: 20–25 хвилин.
Вік учасників: 10–17 років.
Хід вправи:
- Учасники підключаються до Zoom-конференції. Діти мають уявити, що спільнота винайшла машину часу. Поставте їм наступні запитання:
- Куди б ви хотіли подорожувати: в далеке минуле чи в майбутнє?
- Із якою метою ви б хотіли подорожувати в часі?
- Чи є людина, з якою б ви хотіли зустрітися в новому часовому проміжку? - Діти мають на інтерактивній дошці візуалізувати свої відповіді на запитання (наприклад, на Padlet).
- Презентація відповідей.
Сподіваємося, ці вправи допоможуть розтопити лід у взаєминах в групi. А які вправи-криголами ви використовуєте під час занять?
Психологія стресу та способи боротьби з ним
Педагогам
Психологічна компетентність педагога у роботі з агресивними підлітками
Як діяти вчителю, якщо уроки зриває агресивний учень
Якщо діалоги не
допомагають — це ознака того, що дитина не почута і що її не можуть зрозуміти.
Найчастіше причиною
надмірною агресії стає бажання дитини звернути на себе увагу. А також це може
бути наслідком різних подій — наприклад, народження молодшого братика чи
сестрички, розлучення батьків, переїзд, смерть одного з батьків.
Агресивна поведінка —
спосіб висловити незгоду, спроба впоратися з реальністю, яка для дитини
виявилася надто травматичною.
Дитина, за великим
рахунком, і сама може не розуміти, чому так поводиться. Відповідно, не може
сказати, що з нею відбувається. Про це завжди варто пам’ятати, адже в дітей
може не знайтися слів для висловлення своїх емоційних станів, якщо їм у цьому
не допомогти.
Немає коментарів:
Дописати коментар